Erik had het goed en Ruud heeft het nog goeier.
Ik zit daar op het Bancks bankje.
Je kijkt uit over de Bancks polder, genoemd naar de ingenieur die besloot dat Schier een dijk moest krijgen aan de Waddenkant wilde het eiland behouden blijven voor de toekomst.
Dus tja, wie mag nu?
Degene die het het eerst wist of degene die het spot onst was?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Ben er zelf nog nooit geweest, staat nog wel op het verlanglijstje. Laatste keer dat ik in de buurt was waaide het te hard. Menno maakte het te makkelijk met de aanwijzingen. Hoe lang doe je over dat oversteekje? 1,5 uur?
Mooi schroefwatertje hebben die rondspant spitsgatters toch;
Zo zie je maar, het raden is net zo moeilijk als "hem zijn".
Wadvaren is prachtig.
Rekening houden met getij, stroom, wind, het weer.
Niet alleen de heenweg, maar ook beseffen dat je ooit terug moet.
Ik ben wel eens vertrokken met 4-5 Bft.
Windkracht 4 is prima, windkracht 5 gáát.
Onderweg trok dat op naar 5-6. Windkracht 6 is veel.
Dan moet je wel even weten wat je doet.
En dat is leuk.
(Toen heb ik ook onvoorwaardelijk vertrouwen gekregen in mijn bootje en motortje).
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Jeetje, nooit gedacht dat ik met mijn "vaar ervaring" een raadplaat zou raden. ik heb ook zelf nog niet echt veel foto's al varende. die hopen we vanaf april/mei dit jaar te gaan maken! maar ik heb onze boot wel moeten terug varen naar huis. en hier zijn wel wat foto's van.
dus bij deze:
uiteraard was de boot op deze foto niet toonbaar. en zinkende.... excuus hiervoor
succes met zoeken. al zal hij denk ik niet zo moeilijk zijn!
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen.......
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639