Waar is dit seizoen '17 - '18
Moderators: sailor wim, frank
- Marie Christina
Re: Waar is dit seizoen '17 - '18
Nee.
Een rivier.
Ooit tot Kampen gekomen.
Dat is dit niet.
Een rivier.
Ooit tot Kampen gekomen.
Dat is dit niet.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Voor jou is naar dit plaatje een dag of 4/5 varen op je gemak en je kan daar in de buurt prachtig recreëren op vrije ligplaatsen
Met 3x24 uur regeling
Met 3x24 uur regeling
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Carel,
Die steiger waar je aanligt is nog niet zo oud ?
Staat nog niet op google earth.
Die palen op de achtergrond wel.
Niet zover varen van je thuishaven denk ik.
je ligt hier volgens mijn voor de sluis naar het brielsemeer die meerpalen op de achtergrond staan in de oude maas.

gr
Ruud
Die steiger waar je aanligt is nog niet zo oud ?
Staat nog niet op google earth.
Die palen op de achtergrond wel.
Niet zover varen van je thuishaven denk ik.
je ligt hier volgens mijn voor de sluis naar het brielsemeer die meerpalen op de achtergrond staan in de oude maas.

gr
Ruud
Ancora Imparo
Goed Ruud het heet de Voornesesluis voor mij drie kwartier varen door het druktste punt van Europa binnenvaart en zeevaart door elkaar dus altijd opletten en mee doen in het spelletje dat scheepvaart heet dat steiger is er pas een jaar of twee
Een paarjaar was er niets om af te meren ook ik heb toen een verhaaltje naar Rijkswaterstaat geschreven en volgens mij heeft het een beetje geholpen het is nu een prachtig wachsteiger, wij varen er wel heen om het tij af te wachten als we naar het Haringvliet gaan het tij gaat maar 3 uur die kant op en veel schippers van plezier bootjes vergissen zicht wel eens in dit getij
Ok Ruud jij ben weer aan de beurt .
Een paarjaar was er niets om af te meren ook ik heb toen een verhaaltje naar Rijkswaterstaat geschreven en volgens mij heeft het een beetje geholpen het is nu een prachtig wachsteiger, wij varen er wel heen om het tij af te wachten als we naar het Haringvliet gaan het tij gaat maar 3 uur die kant op en veel schippers van plezier bootjes vergissen zicht wel eens in dit getij
Ok Ruud jij ben weer aan de beurt .
Carel,
oke mooi bedankt voor je toelichting.
bedoel je dan het tij op de oude maas of het spui.
het spui kan ik ook niet goed timen. (heb ik dus eigenlijk altijd tegen als ik daar vaar.)
wat is de juiste timing komende van de Voornsesluis en komende van het Haringvliet.
Zelf pas 1 maal op het Brielsemeer geweest ook alweer ca. 15 jaar terug.
PS. in die "bossen" op de achtergrond hebben wij tijdens ons trouwen de trouwfoto's laten maken. maar daaraan herkende ik het niet!
hierbij de nieuwe raadplaat;

Erg vroeg vlak voor vertrek genomen ahum...
succes!
Ruud
oke mooi bedankt voor je toelichting.
bedoel je dan het tij op de oude maas of het spui.
het spui kan ik ook niet goed timen. (heb ik dus eigenlijk altijd tegen als ik daar vaar.)
wat is de juiste timing komende van de Voornsesluis en komende van het Haringvliet.
Zelf pas 1 maal op het Brielsemeer geweest ook alweer ca. 15 jaar terug.
PS. in die "bossen" op de achtergrond hebben wij tijdens ons trouwen de trouwfoto's laten maken. maar daaraan herkende ik het niet!
hierbij de nieuwe raadplaat;

Erg vroeg vlak voor vertrek genomen ahum...
succes!
Ruud
Ancora Imparo
Als je stroom mee wil hebben op,de oude Maas en het Spui moet je met hoog water Rotterdam op de hoek van de oude Maas
Nieuwe waterweg zijn en dan heb je alles mee tot het Haringvliet of het Hollands diep via de Kil en terug heb je meer keus hou alleen hoog water Rotterdam aan +3 dan gaat het weer de andere kant op
Nieuwe waterweg zijn en dan heb je alles mee tot het Haringvliet of het Hollands diep via de Kil en terug heb je meer keus hou alleen hoog water Rotterdam aan +3 dan gaat het weer de andere kant op
Laatst gewijzigd door Carel-k op za 30 dec 2017 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- paure nesci
België ? Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Do,
Belgie behoort ook tot de mogelijkheden maar is maar 0,75 x zo groot als Nederland en heeft ook veel water.
Maar het is inderdaad Belgie en ze spreken daar belgisch...
gr
Ruud
Belgie behoort ook tot de mogelijkheden maar is maar 0,75 x zo groot als Nederland en heeft ook veel water.
Maar het is inderdaad Belgie en ze spreken daar belgisch...
gr
Ruud
Ancora Imparo
Is dit de sluis voor of na het hellend vlak ik ben er geweest en de sluis wachter was toen niet te vinden ,ikben toen gaan zoeken en vond het boven in die machiene kamer hij was aan het smeren en was druk bezig zij hij?
Carel,
Gaat lekker zo.
Het is inderdaad de sluis voor het hellend vlak komende vanaf Brussel, sluis Ittre. volgens mij iets van 13,5 meter verval.
vanaf Brussel ga je het daar omhoog. Dit is dus boven de sluis waar we achter het remmingwerk overnacht hebben.
Het is jouw beurt weer Carel!
Gaat lekker zo.
Het is inderdaad de sluis voor het hellend vlak komende vanaf Brussel, sluis Ittre. volgens mij iets van 13,5 meter verval.
vanaf Brussel ga je het daar omhoog. Dit is dus boven de sluis waar we achter het remmingwerk overnacht hebben.
Het is jouw beurt weer Carel!
Ancora Imparo

Ik hoop dat deze foto even blijf staan morgen geen tijd moet nog 500 oliebollen bakken en morgen avond gezellig. met mijn meissie het oude jaar uit zwaaien en het nieuwe jaar in luiden en 01-01-2018 naar de familie reünie op Goedereede dus geen tijd voorlopig
ALLEMAAL EEN PRETTIG UITEINDE EN EEN GELUKKIG NIEUWJAAR. MRGR CAREL
- paure nesci
Eerste poging in 2018 , prov. Zeeland ?
Gr Do
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
- Marie Christina
Foto is weg 

"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Carel-K,
Er staat nog een vraag open bij je raadplaat. kan/wil je deze beantwoorden ? oliebollen zijn nu toch wel een keertje op toch !
Er staat nog een vraag open bij je raadplaat. kan/wil je deze beantwoorden ? oliebollen zijn nu toch wel een keertje op toch !
Ancora Imparo
Ja Zeeland natuurlijk! AD oliebollen test 10+