Gorinchem lingehaven is mijn eerste directe idee. Maar nee, ik ga toch voor Dordrecht dat hoekje bij ingang van de Nieuwe haven. Maar ja daar past die stalen paal niet echt, veelal hier mooie geverfde en genummerde palen. En toch m.i. Dordrecht, op dat terras daar een lekker biertje gedronken, dus herinnering ook zeer persoonlijk
TOP, inderdaad Amersfoort.
De oplettende kijker had natuurlijk al gezien dat alle schepen met de kop in dezelfde richting liggen. Havens in wateren die doodlopen, vereisen dat veelal (o.a. ook in Zierikzee, Alkmaar). Dit leek me wel een goed aanknopingspunt. En de Eem naar Amersfoort loopt hier dood. Wat ik had afgesneden, was de wal aan bakboord, hier liggen de karakteristieke oude scheepjes, vaste liggers.
Ruud, jij verder.
gr., Cees
RuudMal schreef: ↑vr 24 jan 2025 14:12
Heren,
hier weer een nieuwe, ............
Hi Ruud, het hier meestal mijn vrouw die de oplossing aandraagt
Maar dit maal hebben we beiden geen idee. Ik dacht eerst de bb-wal als je Zeewolde stadshaven binnenloopt, maar nopes.
Wat me opvalt is het grote aantal zeilboten (als ik het goed zie op de korrelige foto?). Ja, denk dan als eerste aan Zeeland, Friesland, Randmeren. En de vaste steiger duidt op constant waterpeil. Maar ja,....... waar
Komt mij ergens bekend voor.
Het is een platform voor kanovaarders en roeiboten,en er zit een zwemtrap aan.
Motorboten mogen er volgens mij niet aan meren.