Hoi,
2016 het jaar dat ik Opa word dus ook is het vaarplan anders.
Het plan is als volgt, half April via de Biesbosch naar Tilburg en dan Panheel.
Ik blijf op de Maas en dan de Samber op tot de stremming.
Voor eind Mei weer thuis.
Dan weer op pad en waarschijnlijk via de Schelde de snelste route naar de Somme en die eens verkennen.
Ik ben ooit tot Cappy geweest en heb ondertussen natuurlijk het reisverslag van de Hylke al gelezen
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Hoi,
De 13de op de boot.
De 14de naar Leidschendam.
De 15de afmeerbier drinken met de schippers van de Damsterdiep in Delft.
En dan de 16de los via de Biesbosch, Wilhelminakanaal naar Panheel.
Waar er schilderweer is zal ik wat langer blijven.
Ik ga niet Frankrijk in op de Samber, met al die stakingen durf ik dit met de bevalling opkomst te riskeren.
Maar ik maak wel de uitstap naar http://www.brasserielefebvre.be/nl/prod ... iorweb.jpg
@Guido,
Ik blijf dan verder op de Maas in België
Gr WIm
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Plan?
Ehm....
In de vakantie naar de boot.
Trossen los gooien.
Achteruit de box uit.
Vooruit de haven uit.
Bij de havenmonding bakboord of stuurboord uit en zien waar we uitkomen.
Dat is mijn plan.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Sinds vorige week heb ik ook een vaarplan voor 2016!
Vanaf 11 april wordt ik bijna dagelijks gevaren op de Merwede/Waal tussen Loevestein, Woerkum, Gorkum, Hardinxveld en Werkendam.
Met andere woorden, dan ben ik geen sluismeester meer maar matroos/kaartverkoper, op de fiets/voetveren van Riveer.
Op termijn moet dat zelfs stuurman worden. Ik heb vorige week ingeleerd/ingewerkt, en het bevalt me prima. Wel een heel stuk fysieker dan op de sluis, met 4 x per uur afmeren, ontmeren, kaarten controleren/verkopen, reling/loopplank klaar maken, fietsen parkeren aan dek en wat huishoudelijke activiteiten. Daarbij loop ik zeker 8 x per uur de trap naar boven op en neer. Ik denk dat mijn verhouding lengte/gewicht er op termijn wel op vooruit zal gaan.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Marie Christina schreef:Plan?
Ehm....
In de vakantie naar de boot.
Trossen los gooien.
Achteruit de box uit.
Vooruit de haven uit.
Bij de havenmonding bakboord of stuurboord uit en zien waar we uitkomen.
Dat is mijn plan.
Strak plan!
En nou maar hopen dat je dit ambitieuze vaarschema een beetje aan kunt houden!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Guido en Wim, als jullie in de buurt van Roermond zijn dan laat even wat horen, mogelijk kunnen we mekaar dan treffen in of ergens in de buurt van het gezellige en mooie Roermond.
Groet, Jo
Mijn vaarplan is dit seisoen tweemaal lakken,
dus de kwast voor en achteruit,
als het schip nog niet verkocht is volgend jaar weer Frankrijk Nivernais.
Riverboy schreef:Guido en Wim, als jullie in de buurt van Roermond zijn dan laat even wat horen, mogelijk kunnen we mekaar dan treffen in of ergens in de buurt van het gezellige en mooie Roermond.
Groet, Jo
Hoi Jo,
Op de heen en terugreis zal ik waarschijnlijk overnachten in de Slaag bij Panheel.
Ik stuur je een PB met mijn 06 nummer.
Gr WIm
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Marie Christina schreef:Plan?
Ehm....
In de vakantie naar de boot.
Trossen los gooien.
Achteruit de box uit.
Vooruit de haven uit.
Bij de havenmonding bakboord of stuurboord uit en zien waar we uitkomen.
Dat is mijn plan.
En geen verf en kwasten mee toch?
Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!
sailor wim schreef:Hoi,
Ik ga niet Frankrijk in op de Samber, met al die stakingen durf ik dit met de bevalling opkomst te riskeren.
Ik blijf dan verder op de Maas in België
Gr WIm
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Riverboy schreef:Guido en Wim, als jullie in de buurt van Roermond zijn dan laat even wat horen, mogelijk kunnen we mekaar dan treffen in of ergens in de buurt van het gezellige en mooie Roermond.
Groet, Jo
Jo, dat lijkt me op zich best leuk, maar ik ga over de ZW-vaart en Weert/Bocholt naar Maastricht. Anders was ik even aangewipt. Heb jaren geleden eens in Roermond aan de Schipperskade overnacht.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido