Morgenochtend vertrek naar Saarbrücken, overnachten en door naar de Saar monding.
Dan in 5 dagen naar Toul varen maar ook een tankstop in Luxemburg maken , ik hoor net dat de Moezel vanaf 8 tot 19 juni gesloten is.
Nou ik krijg al kriebels in de buik van alleen die gedachte dus de rust zal even achterblijven denk ik nu.
Vanmorgen na de weekmarkt bezocht te hebben vind ik een Zwitser die zijn twee weg kabel ik mijn betaalde stopcontact gestoken had en zo mijn Victron lader van het pad en de wasautomaat tot stilstand had gebracht. Nu spreek ik geen Duits maar binnen enkele seconden vond de man zijn zg. splitter enkele meters richting Zwitserland en ik flink luid de mij bekende Duitse verwensingen uitend zal ik maar hier schrijven, wat een ongehoorde brutaliteit om zonder overleg zo iets te ondernemen. Enfin de wasautomaat heeft de hele dag gedraaid en de watertanks zijn weer fris gevuld dus morgen kan ik weer verder.
Vanavond Asperges van de markt a' la Hollandaise geloof ik. Niet verkeerd maar ik wil ook nog onderweg hier op de kleine zuurkool route mijn favo gerecht zien te scoren. Als het niet lukt zit ik op dag drie vanaf morgen het geheel uit blik en de oven zelf op tafel.

Vandaag kwam de stad de steigers schoonspuiten en lagen de twee voormalige overzetveren gebroederlijk naast elkaar.

Met grote verbazing zien wij in Kurt de overleden broer van Gineke.
Gr Wim