Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
t'is wat Wim,
wat je niet allemaal mee moet sjouwen op zo'n reis..
Wij lagen meestal 5cm dieper op de ijk als we vertrokken.. afgeladen met voorraden en reservedelen die je achteraf meestal nodig had om andere wereldreizigers te depanneren. Maar je zal maar zonder zitten in de Franse contreien.
Mijn advies als je in panne valt onderweg.. loop eens langs bij de lokale brandweer, die weten met hun technische kennis vaak de juiste onderdelen te vinden of waar te repareren. Lokale bedrijven op agrarisch gebied repareren vaak grote machines en hebben kennis van zaken en vooral apparatuur.
gr FRank
\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Gisteravond na de VvE jaarvergadering twee cadeaubonnen gekregen voor mijn VvE werk.
Super blij mee!
Net weer thuis en die waarde bonnen omgezet in waarde papier, en dat was duidelijk nodig.
Gr WIm
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Duidelijk nodig?
Ik kijk of er herzieningen zijn, dan kan je een nieuwe kopen, of de herziening downloaden.
want ze maken allemaal leuk reclame dat je de "nieuwste"aan boord moet hebben, maar het woord nieuwste heeft een dubbele betekenis....
Of ze moeten er natuurlijk uitzien als oud papier
Dan koop je ook een nieuwe
Ja, dat is meestal de belangrijkste reden, je wilt voor die paar centen geen gezeur.
Maar ik vind dat ze wel eerlijk moeten zijn. en gewoon moeten melden dat de oude herzien is en dus niet meer rechtmatig is.
dan worden de mensen niet onnodig, op kosten gejaagd.
Die 'almanakplicht' gaat toch over het aan boord hebben van het BPR/RPR?
Die mag je tegenwoordig ook digitaal aan boord hebben, als het maar zonder meer in te zien is. Lezen van een document via internet op een server in the cloud is niet toegestaan, een PDF op je tablet wel.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Klopt, Karel.
Dat was eigenlijk ook mijn insteek.
Al het andere wat in de almanak staat en herzien is, daarvan zeggen ze dan: de almanak is geheel herzien dit jaar! Maar dat is allemaal niet verplicht om bij te hebben!
Indien er herzieningen zijn in rpr/bpr, kan je die zo downloaden.
Hoi,
De bunkers zijn op getopt de kombuis voorraad is ververst en aangevuld.
Ik mag van de kaakchirurg drie maanden wegblijven, sprak zij jaloers uit.
Dit weekeinde op de boot verblijven en midden volgende week richting Leidschendam voor de fietsen op te halen.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?