België

Interessante vaartochten uit het buitenland.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
paure nesci

België

Bericht door paure nesci »

Liggen nu in Lier, we willen morgen naar Dendermonde, weet iemand wat de beste tijd is om hier door de sluis te gaan ?
En is de Dender volledig bevaarbaar tot Blaton ?
We steken 80 cm diep met de Paure nesci.
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
sailor wim

Re: België

Bericht door sailor wim »

Hoi Do,
Ik heb de hele Dender bevaren met 110 cm diepgang.
De rivier is nodig om water aftevoeren en diep genoeg.
Geraardsbergen is een leuke afmeerplaats.
Ik fietste altijd even naar sluis Duffel voor informatie over het getijde en de schut tijden.
Ik voer met het laatste van de Eb stroom op de Rupel naar de veerponton van Boom en wachte daar de kentering af.
En dan de Schelde op waar dan de vloedstroom meehielp richting Gent. Bij sluis Dendermonde zijn trapjes genoeg om aftemeren.
De Schelde is een verradelijke rivier snij geen bochten af of je zit vast. Sluis Dendermonde zit in een stuk Schelde waar het verschrikkelijk stroomd houd daar rekening mee.

Groetjes Wim

Ps wil je Eddy en Christel de havenmeesters de groeten doen.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
paure nesci

Re: België

Bericht door paure nesci »

Zoals aanbevolen : 08.00 door de sluis , misschien iets te rustig gevaren want laatste stuk Rupel behoorlijk stroom tegen maar vervolgens de Schelde op en rond 13.00 door sluis Dender.
Leuk stukkie varen !
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Plaats reactie