De laatste maand van het jaar is alweer aan het naderen en ik zei al eerder dat ik deze
Kerstdagen best weer eens aan boord wilde doorbrengen.
Maar dan moet hier eerst een volksraadpleging plaatsvinden want iedereen moet het ermee eens zijn.
Om te beginnen met Lekko de scheepsphond, die wil liefst het hele jaar..
Goed, dan de baas.. hoe pak je dat aan.? ahum, ik heb daar een methode voor.
Ik stelde voor dit jaar een huisje te huren en dan een week of zo ergens in de bossen te zitten..
"Wat? Nee! Ik ga niet zonder mijn katten en bovendien wil ik mijn eigen bed en ik
heb ik niks met bossen .. ik wil alleen weg met de boot " bla bla..
Mooi hè, geregeld toch

Dan het doel, waar gaan we dan de Kerst vieren? Den Bosch en Weert waren we al,
Weert heeft mijn voorkeur, maar het kan ook ergens anders. Als het maar in een gezellige
stad is met het nodige vertier.
Dus, na enige discussie kwamen op Gorinchem. Dat is even de andere kant uit maar heeft
precies wat we zoeken.
Dus een van de komende weekenden rijden we eens die kant uit om wat contacten te leggen en
te kijken waar we terecht kunnen en waar nog enige voorzieningen zijn. Meestal is alles
afgesloten en verlaten.
Dan het weer natuurlijk, dat is de beslissende factor. Als de verwachtingen veel vorst
aangeven dan gaat het hele feest niet door. Het heeft geen zin tot maart ergens ingevroren
te liggen..
Spannend allemaal en ik ben al begonnen met de voorbereidingen, van de vorige ijzige vaartocht
hebben we veel geleerd en de slaaphut zal ik enigszins isoleren, hangt ervan af waar ik achter de betimmering kan komen.
Geen natte matrassen meer van de condens.. lekker warm en goed ventileren.
Ik neem in iedere geval een pak isolatieplaten mee en bubbultjesfolie, dat kun je overal
inzetten indien nodig.
Dan nog even langs de olieboer om de bunkers wat bij te vullen en laat de kachel dan maar brullen!