De toekomst.. tja.. daar kun je slapeloze nachten van krijgen.
Eerder had een verzekeringsexpert het er al over en hij vroeg zich af of de oude vloot nog wel een toekomst heeft.
Hu zitten velen van ons met dat CVO verhaal, AIS electronische vaarkaarten laptop etc en dan zie ik dat verhaal van die vrijwilligersclub uit Duitsland die duidelijk maakt dat de nieuwe regels gewoon niet toepasbaar zijn op oude schepen.
Als ik dan hoor welke eisen er gesteld worden en welke investeringen dan kun je beter direct door naar de Hoogovens varen.
gr FRank
\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Tja, Merkel wil iedereen binnenboord houden, dan krijg je dat!
Maar ik maak me daar niet al te veel zorgen over, want ik ga toch niet in Duitsland varen. Het halen van een rijnpatent voor schepen >20mtr is op mijn leeftijd praktisch niet meer haalbaar, en een sportpatent houdt dacht ik op bij 15 mtr.
Drie jaar stage lopen op een binnenvaartschip is voor mij een brug te ver.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido