bolders en ambtenaren

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
frank
Site Admin
Contacteer:

bolders en ambtenaren

Bericht door frank »

Wie zei ook weer dat ambtenaren net als bolders op een kade zijn? Hard, onverzettelijk en vooral ... ach laat maar.....
Nou, mooi plaatje hierbij, vanmiddag liep ik even langs dat mislukte dorpshaventje hier en maakte maar meteen
een plaatje van een van de bolders waar de jachtjes dan overdag aan mogen vastmaken.
Snavonds worden ze weggejaagd op dreiging van een echte parkeerbon dus veel geld wordt er hier bij de horeca
niet uitgegeven denk ik zo... Hoe kortzichtig kun je zijn..
Nou hebben ze in het voorjaar stalen bolders op de planken gemonteerd maar als je daar aan vastlegt vliegen
de bouten je om de oren. Ze zitten ook maar 3 cm in het hout geschroefd! Leg jij je boot daar aan vast????
Want de zeer deskundige gemeente medewerkers hebben dus netjes bij de Gamma een doosje houtdraaibouten gehaald,
M10 of zo en daarmee zijn de bolders in het houtwerk geschroefd. Perfect.. ik heb daar in april een uurtje aan vast gelegen
en na afloop een van de bouten als souvenir mee aan boord genomen.
Nu zie ik dat er al een paar bolders helemaal verdwenen zijn en verder steken de losgetrokken bouten al een stuk uit.
Ach.. ik heb begrip voor het feit dat werken aan het water moeilijker is dan afrasteringspalen in een wei slaan maar
vraag dan even aan ervaringsdeskundigen hoe het moet en wat je moet doen om de krachten van afmeren en zuiging
van grote schepen te trotseren.
Zelfde verhaal als op de voormalige loswal hier, ik schreef daar al eerder over. De chef plaats de losse boldertjes op de
kade en de lasser draait ze een kwartslag om en iedereen vraagt zich af welke idioot bolders op die manier op een kade
kan lassen. Prachtig toch.. net zo leuk als carnaval.

Maar goed, hieronder een van de bolders.

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Casual

Re: bolders en ambtenaren

Bericht door Casual »

Je praat alsof een ambtenaar weet wat een houtdraadbout is! :D
Nu weet ik, al 34 jaar ambtenaar, wel wat dat is. (Een goede opleiding genoten, natuurlijk :lol: )
Het werk zal wel weer zeer goedkoop zijn aangenomen, waardoor er op materiaal wordt bezuinigd. Het werk wordt waarschijnlijk ook niet meer goed gecontroleerd.
Helaas werkt het ook zo bij RWS. (Mijn werkgever) De markt heeft de kennis, zo is de gedachte, en men denkt dat het dan ook goed gebeurd. Helaas is dat nou net niet het geval.
Bytheway 8) : als je eerste zin waar is, ben ik een slechte ambtenaar :oops: :oops:

Met een vrolijke groet,
Peter
Groeten,

Peter

If you obey all the rules, you miss all the fun. (Catherine Hepburn)
Nieuwkoop

Bericht door Nieuwkoop »

Bij de bouw van de nieuwe steigers aan het Joppe in Warmond hebben ze prachtig werk geleverd voor vele jaren gebruik.
Het kan wel dus.
Casual

Bericht door Casual »

Nieuwkoop schreef:Bij de bouw van de nieuwe steigers aan het Joppe in Warmond hebben ze prachtig werk geleverd voor vele jaren gebruik.
Het kan wel dus.
Ik weet dat ik een beetje overdrijf. Natuurlijk wordt er ook goed werk geleverd.
Groeten,

Peter

If you obey all the rules, you miss all the fun. (Catherine Hepburn)
Plaats reactie