Alles goed en wel en ik heb onderweg prachtige documentatie van die route ontvangen maar ik heb er zelf niks aan.
Probleem zit hem in het stuk van Ter Apel naar Haren (Ems) via het Haren - Rutenbroekkanaal.
Daar staat maar een toegelaten diepgang van 1m40 en dat is nét 10cm te weinig.
Maar misschien....
Wat betreft het stuk naar boven. naar Groningen kom je Stadkanaal. Denk dat ik daar ook niet doorheen kom zonder tractor..
gr FRank
\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
frank schreef:Alles goed en wel en ik heb onderweg prachtige documentatie van die route ontvangen maar ik heb er zelf niks aan.
Probleem zit hem in het stuk van Ter Apel naar Haren (Ems) via het Haren - Rutenbroekkanaal.
Daar staat maar een toegelaten diepgang van 1m40 en dat is nét 10cm te weinig.
Maar misschien....
Wat betreft het stuk naar boven. naar Groningen kom je Stadkanaal. Denk dat ik daar ook niet doorheen kom zonder tractor..
Die beperkingen (diepgang/kruiphoogte) zorgen voor een beperkt vaargebied en dat realiseerde ik mij ook bij het lezen van je laatste verslag, vooral wat betreft de provincie Groningen, maar vanuit Appingedam, terug over het Damsterdiep was wel even leuk geweest.
Je weet niet wat je mist Frank en dat is misschien maar goed ook.
Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!
Wij zijn ook naar het veenpark geweest.
Ze zijn nu met de laatste brug daar bezig,de rest van het kanaal ziet er gelikt uit.
Wij hebben ons ook in geschreven voor hun nieuws brief.
Zoals het er nu uit ziet word hij 10 juni geopend.
Volgens de uitleg worden de maten 1,50 toegestane diepgang,met vergunning 1,65.
Kruiphoogte max, 3.50
geert
en dan het laatste wat ik zohjuist gevonden heb over de route Ter Apel naar het Dortmund-Emskanal bij Haren an der Ems.
==========
Der gesamte Wasserweg von Haren nach Groningen ist 83 km lang.
Er besteht aus dem Haren-Rütenbrock-Kanal (5 km/h) in Deutschland, und den holländischen Kanälen Ter-Apel-Kanaal, Musselkanaal, Stadtskanaal, (alle 6 km/h) dem Osterdiep (6 km/h), Wildervanckkanaal und dem Winschoterdiep (beide 11 km/h).
Die gesamte Strecke ist für Schiffe bis 26 m Länge, 5,4 m Breite und 1,50 m Tiefgang und bis maximal 3,7 m Höhe befahrbar.
============
Bovenstaande quote gaat dus over de bestaande route via Groningen, maar straks is de Veenroute klaar en dat gaat dan via Coevorden etc..
Een en ander zou dus betekenen dat het tóch mogelijk is om met mijn diepgang en kruiphoogte via de nieuwe Veenroute en Ter Apel naar Haren te varen. Dat scheelt een stuk varen wat je anders via Emden zou moeten doen.
Goed, het gaat niet snel want als ik zo de fotos bekijk dan is het een slootje van niks maar dat heeft ook zijn charme.. Het is een avontuur en dan kun je van alles tegenkomen.
Daarnaast heb ik vanmiddag eens met PC-Navigo uitgevogeld of ik daar varen kan en zowaar.. het programma gaf geen rood teken en ik zou daar dus zo moeten kunnen komen. In het reisplan zag ik ook geen diepgang minder dan 1m50.
gr FRank
\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Nieuws van de provincie:
Veenvaart wordt op 8 juni officieel geopend. Vanaf 21 mei is de route bevaarbaar. Ben benieuwd wanneer het op de Veenvaart.nl site komt te staan. Heb de vaartkaart (Veenvaart, Erica-Ter Apel) van de Provincie mogen ontvangen. Mijn dank daarvoor.
Kaart:
Je kunt hem hier inzien, klik linksboven op bestand en downloaden (3mb).
Heb de kaart tevens geschikt gemaakt voor Ozi gebruikers;
Je kunt hier het ozi bestanden in zien, klik op bestand downloaden en opslaan. Plaats beide uitgepakte bestanden in Ozi directory in de map [Maps] en submap [A – Groningen en Drenthe]. Open ozi, klik bovenin op tabblad [kaart] en op [Kaart bestanden opnieuw indexeren]. Open de index kaart en hij moet er in zitten als voorbeeld. En je hebt de electronische vaarkaart.
(plaatsing vaarkaart is met toestemming provincie)