quichot schreef: ↑do 05 aug 2021 09:24
voor velen van ons mag dat examen dan een peuleschilletje zijn, toch zien veel recreanten daar als een berg tegenop door examenvrees. Niet iedereen kan goed leren, en daar komt de bureaucratische rompslomp dan nog bij. Dat weerhoudt veel recreanten ervan zo'n ding te kopen, én te gebruiken. Gemiste kans, want ze kosten nog maar eentiende van wat we daar in de jaren 80 voor betaalden.
Inderdaad ,een leuke schilletje is het niet.
Vooral als je vragen krijgt over impedantie ,of hoe ze dat noemen.
En hoe een lood accu er uit ziet ,en wat er allemaal in zit.
Allemaal onzin vragen ,die er niet toe doen,en nergens voor nodig zijn.
2 de examen gedaan ,2 de gestrand met 34 punten.
1 punt te weinig.
Ze kunnen wat mij betreft verrekken met hun marifoon diploma plicht.
Zolang ze niets fatsoenlijke kunnen bedenken wat "echt veiligheids bevorderend is" ,kunnen ze wat mij betreft verrekken.
Ik ga voor een derde keer niet weer een cursus en examen doen.
Ik heb een Cobra Handheld ,en als nood aan de man is (controle),gaat die overboord.
Je moet uit je hoofd leren iets met aanroepen van kustwacht ,maar NL heeft zelf geen fatsoenlijke post meer ,dat moet via het Belgische.
Het is net zoals vroeger toen ik op de ambachtschool zat.
We moesten een kozijntje maken met "oortjes",want dan bleef deze beter in de spouw zitten.
In dat kozijntje moesten ramen ,die met een stolpnaald dicht gingen.
Na 1966 toen ik van school kwam met diploma timmerman op zak ,heb ik nooit meer een raam met stolpnaald ,en oortjes aan kozijnen gemaakt.
Hier is niets in NL wat op de praktijk berust is ,of ze traineren de boel.
Vanaf 1985 tot aan 2015 heb ik elke 5 jaar deelgenomen aan cursus en examen vervoer gevaarlijke stoffen.
De eerste jaren via het CBR ,later via Industrie und Handelskamer(IHK) in Duitsland.
In Nederland vroegen ze je wat je deed ,was je stukgoed vervoerder ,kreeg je vragen over tankvervoer ,zat je op een tankwagen met gevaarlijke stoffen,kreeg je vragen over stukgoed.
Ze waren er op uit om je te laten zakken,die misbaksels van het CBR.
2 keer gezakt 2 keer herhaling.
Vanaf 2000 heb ik de Duitse cursus gedaan
Gelukkig waren de Duitsers anders,daar nam een Polizei beambte op zaterdagmiddag het examen in Leer af,en de uitslag had je nog diezelfde middag.
Niks geen geauwehoef over wat doe je ,nee gewoon 50 vragen ( in het Duits ) voor mij ,en mijn buurman had andere vragen.
De nummers 1, 3,5,7 etc hadden de dezelfde ,en de immers 2,4,6,8 etc hadden anderen,zo kon je niet afkijken of elkaar antwoorden toe fluisteren.
En zo is het hier met alles op dat gebied.
Lesstof van het jaar nul , zaken leren die totaal irrelevant zijn ,en je nooit gebruikt ,of die nooit van toepassing zijn?
Cursisten moeten weten hoe een lood accu eruit ziet ,en juist in een boot wordt een gesloten accu geadviseerd wegens het voorkomen van gassen in een gesloten ruimte.
Maar ja ,het CBR is de baas , en daar zitten de Willie Wortels van het uitvinden van examens.
Met het behalen van een vaarbewijs is het al het zo gesteld.
Heb de cursus gedaan ,ben in feite ook geslaagd ,maar een vaarbewijs kan ik op mijn buik schrijven.
Kleurenblind ,niet door de Daltontest gekomen,dus geen vaarbewijs.
Je moet de kleuren van de lampjes bij avond kunnen herkennen.
Ik kan ze met een gerust hart zeggen ,dat degene die denkt dat in Europa het rode stoplicht boven het groene zit ,nog nooit één poot over de grens gezet heeft ,want zoals het in Nederland is,hoeft het in bv Italië niet zo te zijn.
Bij gebrek aan ruimte,kunnen ze daar ook horizontaal hangen.
Ben 42 jaar internationaal chauffeur gewest , mijn kleurenblindheid is nooit een probleem geweest.
Heb alle rijbewijzen ,het hele rijtje vol ,maar never en nooit was het een probleem
En hier in dit godvergeten k@t land , zijn 2 lampjes rood en groen ,leidend voor het wel of niet verkrijgen van een vaarbewijs.
Hoe idioot wil je hebben.
En er is een gemakkelijk hulpmiddel daarvoor ,een nachtzichtbril ,maar dat mag niet van de overheid ,want het moet zonder hulpmiddelen.
Mijn boot staat te koop,de eerste die 15 mille bied ,is koopman.
Ik stop ermee ,ik koop een caravan.
We weten wat het is ,jaren lang gecampeerd in binnen en buitenland.
We hebben nu ons oog laten vallen op een mooie met langsbedden ,eindkeuken etc.
En Menno ,wij zijn trekkers ,geen blijvers zoals jij .
Hebben we nog nooit gedaan ,ook niet in Denemarken.