M.b.t. vlakdiktes e.d.: deze staan wel beschreven in Richtlijn 2006/87/EG. Hoofdstuk 3, Artikel 3.02, lid 1b. http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 87&from=nl.
Moderators: sailor wim, frank
Bedankt voor de tip, ga ik me daar weer eens in verdiepen.Momenteel is die richtlijn verouderd, want die is dit jaar vervangen door degene die ik noemde.
Lastige dit. Ik lees dat toch anders. Ik kan er namelijk nergens uit halen dat 2.09 niet van toepassing is op de pleziervaart. Artikel 21 heeft immers enkel betrekking op de bouw en uitrusting, zegt voor de rest niets over keuringen e.d.geen sprake van huiddiktecriteria voor de pleziervaart (volgens artikel 21.02 was artikel 2.09 niet van toepassing op de pleziervaart. Daardoor is de inhoud van hoofdstuk 3 artikel 3 lid 1.b ook niet van toepassing. Immers, het artikel zegt: "Bij onderzoeken als bedoeld in artikel 2.09 ...").
Zou kunnen, was mij ook al opgevallen dat ze qua uitrusting voor CvO ook nog wel eens afwijken van de wet. ( extra brandblusser, per definitie 2e marifoon, dat soort zaken). Maar de wet schrijft minimalen voor, zolang ze daaraan blijven voldoen zijn ze vrij om er van alles bij te verzinnen. Als het je niet bevalt ga je maar naar een ander.Heb ook al diverse keren vernomen, dat de betreffende verzekeringsmaatschappij criteria die alléén voor de beroepsvaart gelden, ook voor de pleziervaart hanteert. Maar ja, de meeste schippers laten zich van alles wijsmaken zonder iets na te zoeken bij de bron.
Door op het aanhalingsteken rechtsboven in het bericht te klikken. Als de muis er boven staat verschijnt de tekst "Reageer met citaat".Gerard schreef: Heb nog steeds niet door HOE je iets moet " quoten" op dit forum ;-( Ik tik(te) zelf maar de html-code maar dat werkt niet. ;-(
Als je meerdere quotes aanhaalt in één posting: óf wat tussen [ ] staat voor en na de quote handmatig inkloppen, óf wat tussen [ ] staat copy pasten. En dan uiteraard met die [ ].gebruikersnaam schreef: tekst
Met "posting" bedoel je "reactie" c.q. "bericht"? Ik leer, met vallen en opstaan, steeds weer wat bij maar geef de voorkeur aan gewoon Nederlands als dat kanquichot schreef:En als je meerdere quotes aanhaalt in één posting: óf wat tussen [ ] staat voor en na de quote opnieuw inkloppen, óf wat tussen [ ] staat copy pasten.
Niet helemaal, Art 26 geeft enkel een opsomming wat van toepassing is op pleziervaartuigen uit deel 2 van de wetgeving( vanaf hoofdstuk 3 uit mijn hoofd, maar met de nieuwe nummering weet ik dit niet zeker). Onder andere art 2.09 valt onder deel 1 en is dus gewoon voor iedereen van toepassing.<quote>Ik kan er namelijk nergens uit halen dat 2.09 niet van toepassing is op de pleziervaart.</quote>
Ik wel. Immers, in art. 26 (art. 21 in de verouderde EG-richtlijn) wordt uitputtend opgesomd wat van toepassing is op pleziervaartuigen. Dus alles wat daar niet genoemd wordt (o.a. art. 2.09), is dus NIET van toepassing.
Nou...voor het CBB wordt de installatie/apparatuur op zich gekeurd/getest, dat gaat RWS/WP niet voor je doen dus in die zin is het wel een andere keuring.Een 2e marifoon is wettelijk verplicht (Handboek Marifonie art. 1.1) voor motorschepen vanaf 20 meter. Ook dit is iets wat NIET in het kader van ES-TRIN 2017/1 aan de orde komt maar een taak voor handhavers (RWS en WP) om te controleren. Kortom, ook onnodig kostenverhogend om dit in het kader van een CBB te controleren.