Daar de tijd dringt en de copy ook nog 6 stukjes bevat zal ik nog 2 stukjes plaatsen het is uiteindelijk morgen al maart en kan ik er maar weer van "verlost" zijn, kunnen jullie ook je ding weer gaan doen!
Vandaag 8 juni blijft de motor van de Vrijbuiter uit er gaat geschilderd worden aan het ankerspul voorop dat was al een jaar of 6 geleden en daar de huisstijl kleuren ook enigszins gewisseld zijn vind ik dat nodig.
Ook gezellig dat er steeds weer andere mensen op het bankje voor ons gaan zitten en er word onder het verven menig woord gewisseld, ook het boeisel aan de binnenkant krijgt een frisse opknapbeurt.
Ook de andere dag ben ik daar nog gebleven zodat ik de 10 de weer ben gaan varen richting Vinkeveense plassen.
Steeds weer een mooi tripje alleen weer eens geen foto’s dus dat moet dan maar van het jaar gebeuren daar ik voornemens ben om daar weer heen te gaan.\Varen via Bullewijk en Holendrecht door de voetangelbrug en de winkel af naar de Proosdijsluis daar had ik me toch een schutting voor.
Het was dat weekend opdrukkerdagen in Vinkeveen vandaar dat het er een beetje ging krioelen.
Zo maar op de bonnefooi was ik er heen gegaan en vond het leuk om daar met de boot te zijn op dat spektakel de Nationale Opdrukkerdagen
Naar de jachthaven van Omzigt gevaren maar daar was het evenement niet het zou plaats vinden bij de zeilschool aan de andere kant van de provinciale weg, daar eerst even water geladen en geluncht.
Dus op naar de zeilschool en kreeg gelukkig nog een prachtig plek je toegewezen aan het kopeind bij de zeilbootjesvlonder had dus een prachtig overzicht.
Hier het spelevaren:
En een kleine impressie van de drukte:
Zaterdagavond vaar ik met een roeiersvlet mee de RVE 21 op een soort van gondelvaart maar dan anders het gas gaat er soms helemaal op als de grote mannen en vrouwen gaan spelevaren:
Diep in het water tot aan het boord varen de minibootjes op naar de plas:
Zo zijn de foto’s op helaas er is het een en ander gewist dus de ienie minie vaarwatertjes van Vinkeveen naar Wilnis en naar de Heinoomsvaart de Geer het Bijlevelt en de Grote Heicop naar Breukelen met aansluitend het Amsterdam Rijn kanaal zullen we nog wel eens bevaren hopelijk.
Het was een indrukwekkende belevenis om onbekend terrein te ontdekken in ons mooie kikkerlandje, de Vrijbuiter voer nog naar Vianen en de 14de naar Acquoy om mij te melden voor het koor.
Het kwam er op neer dat ik 17 mei wegvoer van de steiger en de 15de juni weer naar huis via de Lingesluis door Gorinchem buitenom naar het kanaal van Steenenhoek waar ik 14.00 uur afmeerde.
Aan vaaruren was ik 137 uur zoet tegen een gasolie verbruik van 360 liter wat bij benadering komt op 2.62 liter per uur maar veel dead slow gevaren in de Drentse, Groningse, en Friese dreven.
Op naar de volgende keer, Willem.